Zapojte se do Micro & Macro kvízu o moderních technologiích

15.02.2022

Veřejnost v Brně se může během února a března zúčastnit unikátní městské hry pomocí propojení kvízu a lovu QR kódů z oblasti vesmírných technologií a elektronové mikroskopie, ve kterých vyniká jihomoravský region.

Cíle kampaně

O celosvětových úspěších ve zmíněných oborech obyvatelé Brna a Jihomoravského kraje příliš neví, a právě na to se zaměřuje cíl hry, jak také popisuje záměr kampaně brněnská primátorka Markéta Vaňková: "V povědomí Brňanů zatím tyto oblasti nejsou tak zakořeněné jako třeba tradice veletržní, strojírenská nebo textilní. Jsem hrdá, že se zde rodí projekty přesahující nejen hranice města či regionu, ale dokonce i planety - například mise Slavia, kterou vede jedna z brněnských firem a která by měla položit základy těžby na asteroidech. Málo známý je také fakt, že v Brně sídlí tři výrobci elektronových mikroskopů, kteří pokrývají třetinu světové produkce. Touto hravou formou chceme ukázat úspěchy, které Brno a celý region dostaly do světového povědomí."

A přidává se samozřejmě i hejtman Jihomoravského kraje, Jan Grolich: "To, že jižní Morava patří mezi špičku v oblasti vývoje vesmírných technologií i v elektronové mikroskopii, se ve světě ví. Chceme ale, aby se o tom vědělo i u nás doma. Takže se daly dohromady brněnské podniky, veřejný sektor a JIC a vytvořily kvíz, aby se lidi mohli aktivně zapojit. Ostatně dlouhodobá spolupráce kraje, města, univerzit a místních firem v obou oborech nás bude reprezentovat i na výstavě EXPO v Dubaji."

Kde se s QR kódy setkat

Hráči budou sbírat body jak za zodpovězené otázky na webu micromacro.cz, tak za snímání QR kódů. Jejich umístění je do značné části rarita. Nejen, že je naleznete na plochách ve veřejném prostoru, jako je například okolí hlavního nádraží, ale díky spojení několika podniků v Brně, také například na výrobcích Cupcakeárny, v kavárně a pražírně Rebelbean nebo v kině Scala.

Akce je unikátní svým formátem, ale i počtem a záběrem zapojených partnerů. "Jde o jedinečnou ukázku spolupráce napříč celým regionálním ekosystémem. Navazujeme totiž na kampaň Věda a technika jede!, kde hráli hlavní roli brněnští popularizátoři vědy a města Jihomoravského kraje. Na soutěži Micro & Macro Quiz zase spolupracují podniky a instituce, ve kterých budou herní QRka s otázkami," říká o akci ředitel JICu Petr Chládek.

Kvízové otázky, mapu QR kódů a kompletní pravidla hry najdou účastníci na stránkách micromacro.cz, doplňující informace, aktuality a upozornění na nové otázky na Facebooku a Instagramu @brnoregion.